6 مشکل اساسی رابطه زوجین که نیاز به مشاور دارد

0 11

ازدواج هم مانند هر مقوله ی دیگری بعد از یک مدت ممکن از شدت جذابیت آن کم شود. این موضوع طبیعی است. همانطور که تعارضات بین زوجین موضوعی طبیعی محسوب می شود. اما گاهی اوقات شدت تعارضات به قدری افزایش پیدا میکند که طرفین رابطه مدام درگیر استرس و عصبانیت هستن. اضطراب دارند و دعواهای زیادی با هم میگرند.

گذراندن وقت زیاد در کنار یک شخص دیگر میتواند به ناآرامی های موقتی و تعارضاتی منجر شود. اما موضوعی که باید حتما رعایت کنید این است که نگذارید تا این مشکلات موقتی و تعارضات، رابطه زناشویی و سالم شما را به بیراهه بکشاند و تیره و تاریک کند.

تعارضات در زنگی زناشویی تا حدی طبیعی است

نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره، همین الان اقدام کنید! کارشناسان ما در مرکز مشاوره نیک داد در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

در ادامه ما با همراه باشید تا با هم 6 مورد از مشکلات اساسی رابطه که برای رفع آن ها هرچه زودتر باید به یک مشاور مراجعه کنید را بررسی میکنیم.

1.تعداد دفعات برقراری رابطه ی جنسی

یکی از رایج ترین مشکلات ازدواج، تعداد دفعات کم رابطه جنسی (سکس) است. زوج ها به دلایل مختلفی رابطه جنسی را کم میکنند، از دلایلی مثل خستگی، استرس گرفته تا بچه، تفریح و … . اما به عقیده متخصصین روانشناسی، یکی از مواردی که میتواند باعث کاهش سطح استرس در افراد شود همین رابطه جنسی سالم است. یعنی اگر زن و شوهر با هم به موقع و به دفعات مناسب رابطه جنسی برقرار کنند، میزان سطح استرس آن ها نیز کاهش پیدا میکند!

اگر عدم داشتن رابطه جنسی به منبع استرس تبدیل شود، با اصل مشکل ترکیب می شود و مشکل را عمیق تر می کند.

برای شکستن کمبود رابطه جنسی، سعی کنید همه منابع استرس زا را از زندگی همسر خود حذف کنید. ظرف ها را بشویید، سرویس  را تمیز کنید و بچه ها را پیش مادربزرگشان بفرستید. شما از اثر یک خانه تمیز و آرام روی زندگی خود متعجب خواهید شد.

بیشتر بخوانید : مزایای استفاده از مشاوره پیش از ازدواج

2. کارهای خانه را تقسیم کنید!

>یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا رابطه ی زوجین دچار مشکل شود، عدم تقسیم وظایف صحیح است. در گذشته ها دسته بندی کردن کارهای زنانه و مردانه بسیار راحت تر بود و اتفاقات مرز مشخصی برای کارها وجود داشت. اما امروزه دیگر خیلی خبری از آن مرزهای گذشته برای انجام کارهای نیست. مردان میتوانند کارهای زنان را انجام دهند و زنان هم در خرج خانه کمک کنند. بنابراین طبیعی است که در انجام کارهای خانه یک نفر به تنهایی نباید همه را انجام دهد. تقسیم کردن وظایف خانه یکی از منطقی ترین کارهایی که شما میتوانید انجام دهید (آقایان) تا رابطه شما با همسرتان عمیق تر شود.
نباید یک نفر تمام کارهای خانه را انجام دهد. از کارکردن در خانه فرار نکنید. اگر از شستن ظرف ها بیزار هستید با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که کارهای دیگری را انجام دهید. مثلا جارو بکشید. یا کف خانه را طی بکشید و کارهایی از این دست.

تقسیم وظیفه در کارهای خانه میتواند به بهود رابطه کمک کند

3. زنان بعد از ازدواج متفاوت تر می شوند

موضوعی که مهم به نظر میرسد این است که در واقع زنان بعد از اینکه ازدواج کردند و به عشق و علاقه خود رسیدند، گاهی اوقات انگیزه خود را برای داشتن یک بدن سالم و جذاب از دست می دهند! این موضوعی است که کم هم به چشم نمیخورد. اگر زایمان هم داشته باشد که ممکن است وضعیت را شدت ببخشد. اما در همه این مسائل، نیاز هم تا زوجین با هم صحبت کنند. صحبت کردن درست میتواند بسیاری از مسائل را حل کند.

سعی کنید با هم ورزش کنید فعالیتی مانند دو یا دوچرخه سواری را امتحان کنید. و قبل از اینکه هر گونه نظری در مورد وزن همسر خود بدهید، شما هم بهتر است نگاهی در آینه به خود بیندازید.

بیشتر بخوانید : مشاوره خانواده چه تاثیری بر زندگی زوجین دارد؟

4. عدم تمایل به بچه دار شدن

بسیاری از زنان (و برخی از مردان) فرزند داشتن را به عنوان نتیجه ضروری ازدواج می دانند. تصمیم به داشتن یا نداشتن بچه، یک تصمیم مهم و اصلی در زندگی زناشویی است، شاید هم بزرگترین تصمیمی باشد که می گیرید. بنابراین برخی از شک و تردید در مورد داشتن کودک قابل فهم است. همانطور که می دانید، مقاربت جنسی بدون محافظ می تواند بسیاری از استرس ها را در ازدواج شما به ارمغان بیاورد و البته یکی از شایع ترین مشکلات زناشویی است.

اگر شما آنی هستید که به خاطر استرس بچه دار شدن و مسئولیت های آن بچه دار نمی خواهید بچه دار شوید، بهتر است شروع به انجام برخی محاسبات کنید.. اگر سه یا چهار سال صبر کنید، زمانی که در آینده بچه هایتان از دبیرستان و دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، چند ساله خواهید بود؟ فکر کردن در این شرایط ممکن است به شما کمک کند تا با همسرتان که این فشار زمان را در سطح بیولوژیکی احساس می کند، همدردی کنید.

بیشتر بخوانید : مشاوره کودکان و نقش خانواده در تربیت کودکان

5.تفکرات متفاوت در زمینه نحوه ی بزرگ کردن بچه ها

وقتی بچه دار شدید، صد البته، آنها 18 سال هیجان و آشفتگی را برای ازدواجتان به ارمغان می آورند. بچه ها برخی چیزها را نابود می کنند، برخی چیز ها  را می شکنند و معمولا چیز هایی را می دزدند. زندگی یک پدر و مادر اغلب در درگیری مداوم برای مجبور کردن کودکان به خوردن سبزیجات، دعوا بر سر مرتب بودنشان و غیره می گذرد! پس استراتژی والدین برای بزرگ کردن بچه ها چه خواهد بود؟ آیا می خواهید والدینی همراه ، پدری سرگرم کننده و با نمک باشید  یا  می خواهید پدری باشید که “فقط صبر کنید تا مادر خود را به خانه برساند” ؟

تفاوت در نظریه های فرزند پروری یکی دیگر از 6 مشکلات مهم زناشویی است. مهمترین چیز این است که تا زمانی که بچه هایتان را دوست داشته باشید مسائل قابل حل هستند. شما به سرعت متوجه خواهید شد که ارائه قوانین و مجازات که هردو به آنها باور دارید، می تواند از هر چیز دیگری مهم تر باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه خانواده سالم و شاد داشته باشیم ؟

6. ناباروری

شاید یکی از رایج ترین مشکلات زناشویی، ناتوانی در بچه دار شدن باشد. ناباروری می تواند کاملا برنامه ها و نظریه هایی را که برای آینده مشترکتان دارید خراب کند. چیز دیگری که در مورد آن دشوار است این است که تقصیر هیچ کس نیست. بر خلاف کارهای خانه و یا تعدد روابط جنسی ، هیچ اصلاح رفتاری نمی تواند این واقعیت را که شما نابارور هستید را تغییر دهد. این مسئله ی دیگری است که هردو شما قبل از اینکه بخواهید بچه دار شوید باید  درباره آن باهم صحبت کنید. حتی اگر در حد یک احتمال باشد.

پتانسیل پذیرش احتمال وقوع این مسئله که ممکن است هیچگاه بچه دار نشوید را در خود پرورش دهید. تنها آن زمان است که اگر واقعا بچه دار نشدید، بهتر آماده خواهید بود تا با آن کنار بیایید.

کلام آخر

در این مطلب ما به 6 موضوع مهم و اساسی در رابطه که میتواند منجر به مشکلات عمیق شوند پرداختیم. این ها موضوعاتی هستند که عموما نیاز به مراجعه به مشاو روانشناس دارند. اگر در هریک از این وضعیت ها قرار دارید، سعی کنید در اولین فرصت به یک مشاور روانشناسی ازدواج مراجعه کنید و مسائل را با اون در میان بگذارید. آموزش دیدن و تصمیم برای بهبود رابطه میتواند نتایج شگفت انگیزی را در بلندمدت زندگی شما ایجاد نماید.

نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره، همین الان اقدام کنید! کارشناسان ما در مرکز مشاوره نیک داد در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سوالات