تقویت سیستم ایمنی بدن و توصیه های روانشناسی

0 6

سلام؛

این روزها زیاد میشنویم که سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنیم. یکی از مواردی که سطح ایمنی بدن ما را تضعیف میکند، اضطراب بالاست. این روزها به خاطر شنیدن اخبار و شایعاتی که مکررا به گوش ما میرسه متاسفانه سطح اضطراب ما در حد بالایی قرار گرفته است.

نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره، همین الان اقدام کنید! کارشناسان ما در مرکز مشاوره نیک داد در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

برای این که بتونیم متعادل ترش بکنیم من چند تا راهکار رفتاری برای شما دارم.

راهکار اول : اولین راهکار که کمتر هم ممکنه به گوشتون رسیده باشه، نور درمانی است. شده حتی روزی 20 دقیقه خودتون در معرض نور آفتاب از طریق پنجره یا بالکن قرار بدید. چون تحقیقات زیادی ثابت کرده که افسردگی ما ارتباط مستقیمی داره با کمبود نور آفتاب. افسردگی و حتی اضطراب. پس این توصیه را جدی بگیرید.

راهکار دوم : حتما و حتما ورزش را انجام بدید. ورزش درمانی کمی زیادی میتونه بکنه به کم شدن اضطراب و استرس شما. با بچه هاتون هم شده حرکات ورزشی و نرمشی خیلی ساده که توی خونه یا آپارتمانتون را میتونید انجام بدید، حتما تجربه اش کنید.

راهکار سوم : خنده درمانی است. اینو زیاد شنیدیم که خنده بر هر درد بی درمان دواست. و این روزها خیلی میتونه به ما کمک بکنه. با تفریحات کوچیک که میتونید انجام بدید، این نشاط را با بچه ها و اعضای خانوادتون حتما تجربه بکنید.

راهکار چهارم : تنفس شکمی. این راهکار علاوه بر اینکه اضطراب شما را خیلی پایین می آورد به دفع سموم بدن شما هم کمک میکنه. چون شما هوا رو از بینی میدید توی ریه هاتون به آهستگی، نگه می دارید در حد 4 ثانیه و به آهستگی از طریق دهان هوا را به بیرون میدهید. این روش هم سطح اضطراب شما را کم میکند و هم سموم بدن شما را دفع میکند.

نکته آخر اینکه این روزها هوای بچه هاتون رو بیشتر داشته باشید، بچه های بخاطر اینکه محدود شدن، مدرسه نمیرن و شاید کلاسهایی که قبلا میرفتن را الان نمیرن، توی خونه هستند و نیاز هست که بیشتر بهشون توجه کنیم و وقت را برای بازی کردن با بچه ها صرف بکنیم که این هم به نشاط خودمون کمک میکنه و هم به نزدیک شدن شما با بچه ها کمک میکنه و نشاط خانواده را بیشتر میکند.

موفق و شاد و پیروز باشید.

نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره، همین الان اقدام کنید! کارشناسان ما در مرکز مشاوره نیک داد در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سوالات