رازهای بهبود رابطه زناشویی در 7 روز

0 12

یکی از مهم ترین اصول پایداری زندگی مشترک، داشتن یک رابطه زناشویی سالم و موفق می باشد، زیرا بهبود روابط زناشویی می تواند تاثیر بسیار زیادی را در سلامت جسم و روان زوجین بگذارد. از آن جایی که به مرور زمان و بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، ممکن است روابط زناشویی بین زن و شوهرها تکراری شده و دچار روتین شود. در این صورت روابط زناشویی از شور قبلی و هیجان اصلی خود خارج می شوند. اما، روش ها و راهکار های زیادی برای بهبود روابط زناشویی وجود دارند که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

برای بهبود روابط زناشویی از خودتان شروع کنید

سعی کنید نیازهای خود را کنترل کرده و این انتظار را فراموش کنید که همسرتان همیشه در اختیار شما باشد. باید این موضوع را درک کنید که میزان شور جنسی، نحوه ی تحریکات شما با همسرتان متفاوت می باشد. به این صورت که هر اندازه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما افزایش یابد، تلاش شما هم باید برای درک این تفاوت ها بیشتر شود.

نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره، همین الان اقدام کنید! کارشناسان ما در مرکز مشاوره نیک داد در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

رفتارهای کنترل کننده و یا پنهان کننده نداشته باشید

از آن جایی که رفتارهای کنترل کننده همیشه موجب رفتارهای پنهان کننده می شود و رفتارهای پنهان کننده موجب رفتارهای کنترل کننده، سعی کنید از این دو رفتار مخرب دوری کنید. در این صورت هیچ موقع نیازی به بهبود روابط زناشویی و عاشقانه نخواهید داشت. به جای اینکه رفتار کنترل کننده از خود نشان دهید، می توانید فضای ایمن فراهم آورده تا بتوانید در بستری امن، عشقتان را در میان بگذارید.

برای همسر خود دو گوش شنوا باشید

زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند، سعی کنید تمام حواستان پیش او باشد. از آن جایی که بانوان زیاد دوست دارند که در مورد مشکلات خود با همسرشان صحبت کنند و مردها هم اغلب حوصله ی گوش کردن به این مسائل را ندارند، مدام با گوشی خود بازی کرده و یا حواسشان در زمان صحبت کردن پیش آن ها نمی شود. تمامی این موارد موجب بروز ناراحتی و سوء تفاهم های زیادی بین بانوان می شود. برای رفع این کار سعی کنید مشکلات خود را یادداشت کرده و در مورد آن مشکلات زمان مخصوصی را تعیین کرده و باهم صحبت کنید. ولی این موضوع را هیچ موقع فراموش نکنید که لبخند دوای تمامی مشکلات می باشد و می توانید در تمامی شرایط ناراحت کننده و استرس زا، احساسات خود را کنترل کرده و با یک لبخند انرژی لازم را به همسر خود بازگردانید. مطمئن باشید در این صورت می توانید بهترین تصمیمات را برای خود بگیرید.

از یکدیگر، قدردانی و تشکر کنید

به روش های مختلفی از یکدیگر تشکر کنید. یک رابطه زناشویی موفق روش های بسیار زیادی برای شگفت زده کردن وجود دارد. یکی از مهم ترین ارکان یک رابطه هیجانی و با طراوت وجود سورپرایزها و پرهیز از تکرار می باشد. برای اینکه همسرتان را سورپرایز کنید نه نیاز به هزینه و نه نیاز به اتلاف وقت می باشد. حتما همسرتان علاقه های زیادی دارد و شما می توانید با شناخت آن ها همسرتان را هیجان زده کنید. تشکر و قدردانی از همسرتان به روش های متفاوت می تواند انگیزه روابط شما را افزایش دهد و در داشتن زندگی بهتر به شما کمک کند.

عذر خواهی کردن را فراموش نکنید

هیچگاه معذرت خواهی کردن را فراموش نکنید! حتی اگر کوچک ترین اشتباهی کردید و مقصر بودید معذرت خواهی کنید. برای بهبود روابط عاطفی این کار بسیار ارزشمند می باشد و روابط شما را به سرعت نجات می دهد. غرور در روابط زناشویی امری بسیار بی معنی و نادرست است. اگر باعث رنجش و ناراحتی همسرتان می باشید مهم ترین امر در رابطه این است که از وی معذرت خواهی کنید و وی را آرام کنید.

تمرکزتان را به خودتان اختصاص دهید نه بر روی همسرتان

هر چقدر روی خودتان تمرکز کنید و دست به تغییر و رشد خودتان بزنید به همان میزان بلکه بیشتر همسرتان تغییر خواهد کرد. این را بدانید که همیشه حق با شما نیست، همیشه این شما نیستید که دروغ می گویید. سعی کنید کمی از اختلافتان فاصله بگیرید و از دور نگاه کنید. حالا وقت آن است که درست ببینید، حتما به همین شکل است که طرف مقابل هم مقصر است اما به خود یادآوری کنید که من هم بی تقصیر نبودم. اگر هر یک از ما آدم های منطقی تری باشیم روابط ما بی تنش تر خواهد بود. روی خودتان تمرکز کنید و سعی کنید برای اصلاح نقص هایتان تلاش کنید.

از آرزوهای هم حمایت کنید

از آن جایی که هر دوی زوجین آرزوها و خواسته هایی دارند، بایستی با درک و شناسایی آن خواسته ها موجب حمایت از آن ها شویم. حتی اگر خیلی هم شرایط بر وفق مراد نبود، می توانید از آرزوهای همسرخود اطلاع پیدا کرده و بگویید که از آن ها حتما حمایت خواهید کرد. این کار موجب می شود که شناخت شما نسبت به همسرتان بیشتر شده و پیوندتان قوی تر شود.

نتیجه گیری:

به خاطر داشته باشید که شما تنها برای بهبود رابطه عاشقانه با همسرخود قدم برنمیدارید بلکه برای آرامش و شادی خود حرکت می کنید. هرچقدر همسرتان شاد تر باشد شما نیز زندگی بهتر و آرام تری را تجربه می کنید.

 

جهت رزرو وقت مشاوره حضوری یا آنلاین با مشاورین کلینیک تخصصی نیک داد با شماره های زیر در ارتباط باشید

09389099541

09010881970

نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره، همین الان اقدام کنید! کارشناسان ما در مرکز مشاوره نیک داد در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سوالات